Specyfikacja reklam

włącz .

1. Specyfikacja techniczna przyjmowanych materiałów reklamowych do druku:

• kolorystyka CMYK (w przypadku gdy Reklamodawca dostarczy reklamę z elementami w PANTONE, RGB lub LAB, drukarnia automatycznie ZMIENI kolorystykę na CMYK, na odpowiedzialność Reklamodawcy),

• rozdzielczość 300 dpi,

• pliki w formacie: PDF (rozdzielczość do druku, wielkość maksymalna pliku: 15 MB), lub TIF (rozdzielczość 300 dpi),

• fonty zamienione na krzywe, wyrenderowane lub osadzone poprzez destylację,

• teksty CZARNE MUSZĄ być w jednym kolorze 100% BLACK,

• zrastrowanie złożonych wypełnień wektorowych,

• pliki zamknięte, bez warstw,

• warstwy uszlachetnień (UV, hot stamping itp.) muszą być umieszczone na oddzielnej stronie w pliku pdf,

• w reklamach 1/1 strony - całostronicowych MUSZĄ być uwzględnione spady z każdej strony co najmniej po 5 mm, format netto 230 x 300 mm, do tego trzeba dodać po 5 mm na spad, czyli rozmiar reklamy brutto to 240 x 310 mm,

• reklamy MUSZĄ mieć znaczniki drukarskie „pasery” oraz linie cięcia, które mają znajdować się poza obszarem spadu (mogą dotykać spadów, ale nie mogą na niego wchodzić), 

• istotne elementy graficzne (np. loga, teksty) MUSZĄ być odsunięte od linii cięcia od strony grzbietu o minimum 18 mm i o minimum 15 mm od lini cięcia przy krawędzi strony,

• maksymalne nafarbienie (TAC lub TIL) NIE MOŻE przekraczać 330%.

2. W razie niedostarczenia wydruku próbnego (proof, matchprint, chromalin), wydawnictwo oraz drukarnia NIE PONOSZĄ odpowiedzialności za niezgodność kolorów.

3. Zgodnie z art. 36 ust. 3 Prawa Prasowego Redakcja jest zobowiązana do wyraźnego oznaczania materiału, za który wydawca otrzymał zapłatę. Materiały takie jak np. wywiady i artykuły muszą mieć oznaczenie, że są materiałami sponsorowanymi. Jeśli nie są w ten sposób oznaczone przez Reklamodawcę, Redakcja OPTYKI sama oznacza je na górze strony opisem: „Artykuł sponsorowany” wraz z numerem strony, tak by Czytelnik nie miał wątpliwości, że ma do czynienia z informacją opublikowaną za odpłatnością lub niebędącą dziełem Redakcji.

 

4. Materiały przyjmujemy:
• e-mail
• serwer FTP
• proofy:

Redakcja OPTYKI
ul. Walecznych 36 lok. 1
03-916 Warszawa

Aktualne cennik, terminarz i specyfikacja do pobrania

Na wszystkie pytania odpowie:

Tomek wstepniak 2

Tomasz Kaczyński
Sekretarz Redakcji
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kom. +48 600 688 437