Dzięki wsparciu firmy CooperVision publikujemy artykuł autorstwa Lyndona Jonesa i Karen Walsh, podsumowujący 20 lat soczewek silikonowo-hydrożelowych na rynku. Dr n. med. Małgorzata Seredyka-Burduk i współautorzy zaczynają cykl tekstów na temat chorób narządu wzroku – w tym numerze jest to AMD.
Mgr Małgorzata Patrzykont i dr hab. Jacek Pniewski przybliżają czytelnikom różne sposoby pomiaru czułości kontrastowej, zaś Maciej Ciebiera praktycznie opisuje problem nękający wielu optyków – jak prawidłowo centrować soczewki asferyczne do bliży.
Nie mogło zabraknąć tak gorącego i wzbudzającego emocje (głównie negatywne) tematu, jakim jest Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, czyli RODO. Próbuje je odczarować Leszek Śmiałek w pierwszej części cyklu kilku artykułów dotyczących wprowadzenia przepisów RODO w biznesach optycznych i optometrycznych.
Oczywiście swój stały cykl o sprzedaży kontynuuje mgr Tomasz Krawczyk, który teraz koncentruje się na konieczności analizy potrzeb klienta, zwłaszcza tych nieuświadomionych, potencjalnych, przez sprzedawcę, aby sprzedać klientowi produkt, bardziej komfortowy i lepiej spełniający jego potrzeby wzrokowe oraz życiowe. O emocjach w gabinecie pisze mgr Mateusz Banaszkiewicz, jeden z prelegentów październikowej konferencji Eye Care Conference. Jej organizatorka, mgr inż. Justyna Nater, publikuje II część swojego felietonu „Co dalej po studiach z optometrii”.
W dziale „Wydarzenia” wiele relacji i równie wiele zapowiedzi – zbliża się jesień, a więc czas w naszej branży zazwyczaj obfitujący w konferencje, szkolenia czy wreszcie targi. Poznańskie targi Optyka 2018 odbędą się w dniach 23–24 listopada i tam z przyjemnością się z Państwem spotkamy. Tymczasem zapraszamy do lektury!